شاعر

شاعر

السبت، 30 أبريل 2016

المهم حبك عايش في قلبي؟**بقلم جابر عبد القادر

المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟
?انت جوه عيوني وروحي؟
??? حبيبي انا برسمك علشان تكون معاية علي طول
علشان لا اقدر ابعد عنك
ولا اقدر لا اشوفك في كل لحظة حبيبي انت ليس تعرف
حبي ليك قد اية
عارف الحب خلق علشان احبك انت ؟
انت قلبي وروحي حبيبتي عارفة برسمك علشان اعرفك
بحبك اوي
لو تقدري تكلميني من صورتك الجميلة انا من عيونك
شوفت
القمر علشان
القمر الذي نور قلبي وحياتي عيونك بحبك اوي علشان حبك
غالي علية اوي انا اسمع صوتك وتعيشي معاية في قلبي
وحياتي وروحي بحبك رغم انتي بعيدها عني حبيبتي انتي
محفورة في روحي وقلبي وعيوني اتكلمي معاية انتي
اجمل انسانة بس صورة لو تتكلمي نكمل الحكاية وتكوني
في حضني وروحي عارفة لو تشوفي صورتك لا تعرفي من
الصورة والاصل علشان انتي وهية واحد حبيبتي تعالي
وقولي لية انتي فين انا هنا معاكي في مكان واحد
حبيبيتي
بحبك
وحبي ليس كلام ولكن تعالي وشوفي انتي تكوني فين
انتي في دمي
الذي يجري في جسمي انتي الهواء الذي اتنفسة علشان
اقدر اعيش
حبيبتي انظري الية وكلميني قولي لية حاجة عاوز اسمعك
وانا في مكاني
وانتي بعيدة عني انتي صورة ولو تقدري تتكلمي اكون
سعيد واعيش
اسعد ايامي هنا بس فين صوتك وفين حضنك –
تعالة الية يا حبيب عمري الغالي انت في قلبي وروحي –
فين الصوت دة اية الصورة اكلمت ولا انا علشان واحدي
اجنيت
لا فوق انت واحدك وقلبك وفكرك فيها هو يقول سامع
صوتها
حبيبتي عاوز اسمعك تاني انتي فين—
حبيبي انا هنا جنبك وفي قلبك وفي عيونك انا جنبك في
دمك
وفي عقلك حبيبي مالك نسيتني انا هنا خلفك وسمعت
الكلام كلة
وقلت حين تخلص الصورة اكلمك واحضنك علشان لو
شوفتني لا تخلص الصورة حبيبي كل كلمة سمعتها زاد
حبك في قلبي وعقلي وروحي انا لا اقدر
ابعد عنك لحظة في حياتي بحبك يا حبيب عمري وحياتي
؟؟؟؟
جابر عبد القاد
ر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق