شاعر

شاعر

الثلاثاء، 31 يناير 2017

حكاية حب☆☆☆بقلم أحمد مسلمي

اصدقائي صديقاتي لأول مرة انشر كلمات اغنية طويلة
امام انظاركم .. املي ان تنال اعجابكم .. 
بقلم الشاعر .. احمد مسلمي

...... §§§  حكاية حب  §§§ .......

اول نظره ريتها
..........نظره عجيبة
عمري ما لقيتها
.........صدفة غريبة
كان فيها ملام
.......و عتاب و كلام
مش فاهم معانيها
.......كانت لي غريبة

لفت نظري ليها
ريتها هي . هي 
........ صاحبة الحكاية 
و قلت كلمة ليها
مال حـكاية دية
........ في عيونك كفاية

كانت تعاتبني بسهم الرموش
ولا كنت اعرف انا اي حكاية 
و لا كنت اعرف سر الرموش

غريبة هي بها النظرة غريبة
و عجيبة هي في الملقى عجيبة

بدينا الحكاية 
و مش عارف انا
سر هذا القلب ....
و قالت انت اسايا
مالك تقول انا
مالك تقول احب ....
حيرتني تاني
بالنظرة القوية .....
و ازداد قلبي تاني
حيرة و اسية .....

و اي سر خافي 
في القصة بعينيها .... 
د حكاية غريبة
و انا بين ايديها ....
كانت صحيح 
صحيح ... حكاية حب ....

رجعتْ لماضينا
كان فيه يوم ....
حسيت .. حسيت
الارض تذوب بينا
في امواج اللوم ....

و قالت لي بمراره
في الماضي الحزين .... كنت حبيبي
في الشوق و الحنين .... كنت نصيبي
مش فاكر انت يوم
على ضفاف الموج
ساعتها . كان يـوم
بـدى فيه .. تعذيبي

مشينا ع الدرب الطويل
و الكون كان .. جميل
تايها في الحب .. وياك

افتكرني في يوم
و ردْ الخيـال ....
انا قلبي كله .. لوم
و حيره ... و جراحْ
افتكرني لحظه يوم
و ننسى الملام ....
دنا تايها في العذاب
مساء ... و صباحْ

مادري افعل يا حبيبي
كل دا .. انت السببْ
قصة حياتنا يا روحي
دا هي .. حكاية حبْ

حسيت قلبي ارتاحْ
م الحزن و الجراحْ
م الماضي الي بعّدنا
و الي رجع و قربنا
و بقينا حبايب .. و انسينا الي فات
لا تندم يا قلبي .. ع الي تعدا و مات
دا قصتنا غريبة وفيها عجبْ
دا هي بصحيح ... حكاية حبْ

من وحي القلم 
... احمد مسلمي ... 




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق