شاعر

شاعر

الجمعة، 28 أكتوبر 2016

أقول لأي......بقلم.....شاعر طيب الشعراء

اقول لاي
كلمة حق من اي شخص ابيات او كلمات اقول له...،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،"،،"
ارقي كلمات

 احرف وعبارات
 بمسك ريحات
 تلك الابيات
 جديده جدا
 لم اري مثلها 
في زمن انقهرات
 عيشه ظلم بفقرات
 فقراء مد الايد 
شحتني هات
 اغلب منافقينا 
طبيل لنبع الظلمات
 امة ومعادة قائمة
 بفساد كتير وشهوات
 وذ شياطين 
فتن منافقين
 من امركان
 من قبارصة العراه
 من ابن بلدي
 بظلم الكبار
 من اخي وابن عمي 
بحكام بعضنا اختار
 قوية جدا 
بس قوة اشرار  
  نفسي في بلد
 تبقي بقيمة عاليه
 في علين
  سقف طبل
 بس اعرف لمين
لصالح ام لفاسدين 

 كلماتك مصباح 
من نور 
دخلت عليا 
بفرح وسرور 
نفسي بلدي
 وبلاد العرب جميعآ 
بتقوي وطاعة 
رب العالمين
انت وانا مين 
افعلن مصرين 
ام فلسطينين 
ام سورين
 ام اردنين
 ام يمنين
 ام سعودين
 ام جزائرين
 ام مغاربه 
وكويت لبيين
 انا مين انا مين
نفسي بأحساسي
 نبقي افضل من امركان 
صينين مشركين
 تعلا بنا مصرنا العظيم 
انا لا اوئيد اي حاكم
 بأي حزب مهما كان مين
 انا بأيد علو بلدي
 ولو علي ايد قبطي
 من المصرين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق